2016. feb 29.

Ketó, akarom mondani, kettő és három

írta: kEtoJózsi
Ketó, akarom mondani, kettő és három

Mint  címből már ki is derülhetett, a ketózisom második és harmadik hete lesz ma terítéken. Azért az összevonás, mert igazándiból itt semmi extra nem történt a a diétával kapcsolatban, ami külön posztot igényelne.

Hogy voltam

Igazából faszán. Ebben a két hétben semmi különös változást nem vettem észre. Annyit változtattam, hogy itt már a 2000 kcal-os szálkásító mennyiséget ettem. Az elmúlt héten tapasztalt apátiának, levertségnek nyomát sem láttam, így, hogy figyeltem az elektrolit háztartásomra. Az energia és erő szintem gyakorlatilag a normál állapotomra jellemző volt, semmi kiugrót nem tapasztaltam. Gondolkozni tisztán és a megszokott módon tudtam. A harmadik héten volt egy necces melóm, esetenként hajnalig kódolással, teljesen rendben ment a dolog. Edzések mentek a megszokott módon, kicsit talán jobban mint korábban, de ez ezer dologtól függ, úgyhogy ez semmit nem jelent.

Ketophan

A 2-3. héten még folyamatosan méregettem a Ketophannal a vizelet keton szintet, mindig színeződött a csík. Gyakorlatilag itt még ez volt az egyetlen visszajelzésem arra vonatkozóan, hogy benne vagyok-e a ketózisban, vagy nem. Itt kell pár szót ejteni arról, hogy a Ketophan ugyan skálázott, az elszíneződés mértékétől függően mutat valamit, de gyakorlatilag a mi szempontunkból ez bullshit. A vizeletbe kerülő ketonok száma és leginkább aránya függ a hidratáltságunktól, az energiafelhasználásunktól, illetve a fogyasztott kaják mennyiségétől is. Az, hogy a vizeletben mennyi keton van, semmi információt nem ad a diéta hatékonyságáról. Csak azt látjuk, hogy ketonok ürülnek így nagy valószínűséggel ketózisban vagyunk. Ezzel kapcsolatban annyi tanácsot tudok adni, hogy ha nagyon lila a csík akkor igyál többet. Ha sokat iszol, és még mindig nagyon lila, akkor próbálj kevesebbet enni. Az általános megfigyelés a reddites ketózók között az, hogy hatékonyabb a zsírégetés, ha alacsonyabb a vizelet ketonok szintje. Azt jelzi a kevés kiürített keton, hogy a szervezet többet használ fel energiaként az elkészült ketontestekből, ergo kisebb a felesleg. Ez azt is jelenti, hogy simán elképzelhető, hogy ketózisban vagy, mégsem lilul a csík. Nem kell beszarni, ha betartod az alapelveket, és nem hazudsz magadnak ezzel kapcsolatban, akkor menni fog a dolog.

Kaják a második héten

A második héten már elkezdtem egy kicsit javítani a kajáim élvezeti értékét, a húsokat lecseréltem csirkére. A reggeli jégsaláta-uborka vergődés maradt, asszem egy életre megutáltam a jégsalátát. Az ebédre és vacsira jellemzően ugyanazokat a kajákat nyomattam, hogy ne keljen annyit baszakodni a főzéssel. Kiváló tejszínes brokkolis csirkét fejlesztettem ki a héten, mennyei az íze is és a kiadóssága is. Volt még váltásnak keto székely jellegű káposzta is, az is egész jól sikerült, bár azóta sokat fejlődött. Mindkét receptet tervezem bemutatni majd valamikor. Edzés utáni turmixomon annyit változtattam, hogy a fehérje + glutamin mellé kókuszzsírt nyomattam a magas MCT olaj tartalma miatt. Természetes turmixot csak súlyzós edzés után ittam, az aerobhoz felesleges. Szombaton jött a pizza nap. A ketogén pizza külön posztot érdemel, csak legyen időm a sok külön posztot megírni is. Annyit elárulok, hogy viszonylag szar lett, de nem adtam fel, és mára igen fasza pizzát tudok sütni, minimál energiabefektetéssel. :)

Kaják a harmadik héten

A harmadik héten az ebédeket nem variáltam túl, ettem amit az előző héten. Két napra bepróbálkoztam az intermittent fasting-gal, de szar volt ez nem az én asztalom. Két napig ment, a harmadik napon feladtam, nekem ez nem való, meg nincs is rá igazán szükségem. Na de amit felfedeztem ezen a héten. A pizzatészta miatt neki álltam nyomozni, hogy mivel lehetne az általam korábban használt zablisztet helyettesíteni, és ráakadtam a maglisztek csodás világára. Itt egy kicsit súroljuk a paleo tanokat, ugyanis az általam használt cumók nagy része rendelkezik paleo plecsnivel, de ezt mondjuk én pont leszarom, továbbra sem érdekel a paleo étrend. (Egyik kollégám nagy mondása: "Az igazi paleo diéta az, hogy eszem amit találok." Hatalmas. :D ) Szóval az van, hogy csináltam egy ilyen mogyorós krémmel töltött, mug-cake jellegű valamit, nagyjából 20 perc munkával. Na ez valami elképesztően kibaszott finom lett. Komolyan, ezt nem lehet szebben leírni. Álljon itt egy kép róla.

2016-01-25_20_57_26.jpg

Szóval ez után a hetem arra ment el, hogy vacsira ilyen finomságokat csináltam, gyakorlatilag kifejlesztve a ketogén nutellás kenyeret. Érzitek ezt? Diétában, vacsorára, nutellás kenyér. Hát megbassza! :D Szóval erről is lesz majd külön poszt, csak jussak el odáig.

Verdikt

Összességében ez a két hét tök jól sikerült, kellemesen telt, nem volt benne sok vergődés. Talán az egyetlen negatívum, az a sok jégsaláta volt, a harmadik hét végére már a tököm tele volt vele. A két hét alatt összesen másfél kilót csökkent a súlyom, ami PF, kb ez a tervezett ütem. Jövőhéten is dupla hét lesz, néhány okoskodással, meg egy határozottan non-píszí, nem kifejezetten finom lelkűeknek való témával. Csütörtöki posztot megpróbálom a héten a változatosság kedvéért tényleg kirakni, majd meglátjuk sikerül-e. Stay tuned... 

Szólj hozzá

diéta pizza gyúrás fehérje krónika nutella cupcake ketogén ketophan mugcake