2016. feb 08.

Intro 2. - Diéták

írta: kEtoJózsi
Intro 2. - Diéták

Szóval legutóbb ott hagytuk abba, hogy megszületett bennem az elhatározás, valamit változtatni kell. Sajnos azonban ott álltam eszköz nélkül, nem tudtam igazán merre induljak. Ugye aktívan éltek még bennem a korai 90-es évekből ránk maradt diétás okosságok, mely szerint hasazni kell, az majd leégeti zsírt a hasról, meg este 6 után ne együnk, meg amúgy se együnk, meg egyéb ilyen kiváló okosságok.

Azt valahol éreztem is, hogy biztos nem itt van az igazság, mert ezek már korábban sem működtek. Azt is éreztem, hogy ez csak sporttal nem fog menni, hiszen ekkor már aktívan "sportoltam", de mégsem történt semmi, erről majd a keretben. És itt nyomban álljunk is meg, és adózzunk egy perc néma csenddel kedvenc üzemorvosomnak, aki nem átallott az alábbi magvas gondolattal nekiindítani a fogyókúrának:

- Hogy enni szeret, az látszik, de József, ugyan, egyen már egy kicsit kevesebb krumplit a húshoz!

Köszbaszdmeg, ezzel aztán ki voltam segítve. Erről a dumáról még az akkori tudásommal is tudtam, hogy gáz, mára szállóigévé vált nálam. És egyszer csak jött a felismerés, az én nagyobbik húgom nagyon lefogyott. Ráadásul mintha próbált is volna már segíteni, de nem voltam rá nyitott és gyakorlatilag nagy sértődöttséggel elküldtem a picsába. Ez úgy el is felejtődött, de most újra előjött bennem. De legyőztem ezt a hülyeséget és tanácsot kértem, és mivel király családom van kaptam is. A hatalmas adag támogatásról nem is beszélve, de erről majd egy másik posztban. :)

 scale-403585_640.jpg

Elkészült hát életem első diétás reggelije, zabkása, a 'la Fanni. Nagyon király volt egyből rászoktam a cuccra, onnantól kezdve nagyjából másfél évig, konkrétan ketogén diéta kezdetéig csak azt reggeliztem. Ezzel párhuzamosan elkezdtem kalóriát számolni, amiben a MyFitnessPal volt nagy segítségemre. A link az én fiókomra mutat, aki esetleg használja az oldalt, az bejelölhet, legalább tanulhatunk egymástól. Ez a kettő elég volt ahhoz, hogy drasztikus fogyás induljon meg, és 130-ról 120-ra viszonylag gyorsan lement a súlyom, ott viszont megállt. Ekkoriban volt az, hogy fehérjét akartam venni, mert a Betűleveses csaj is evett valami fehérjét, és az biztos jó akkor, meg kellet is egy csomó receptbe. Egyébként Narancsik Fanni volt a második Fanni a diétámban, aki sokat segített a kiváló receptjeivel. Ajánlom őket kipróbálásra! :)

A kerékpárról

Szóval az van, hogy jó pár éve sportolok én azért. Olyan 2009/2010 táján egy nagyon jó barátom hatására elkezdtem bringázni. A megtett kilométereim 90%-át vele illetve édesapámmal tettem meg, és itt nem kevés kilométerről van szó, bár pontos számadatot nem tudok mondani. A lényeg, hogy én ezt rendesen csináltam is, ment is, szerettem is. Illetve szeretem a mai napig. Ha javasolnom kellene egyetlen sportot, hogy mit kezdjetek el, ha még életetekben nem sportoltatok, az egyértelműen a kerékpár lenne. Eddig minden felvetődő problémámra választ adott: ha kellett aerob, ha kellett HIIT edzést csináltam rajta. A maradék időben, pedig hihetetlen élményekkel gazdagodtam a bringatúrákon.

Egy pár pontban kampányolnék a bringázás mellett:

  • Lehet olcsón csinálni (ésszerű keretek között).
  • Lehet drágán csinálni, kütyübuziknak igazi mennyország lehet.
  • Lehet nyáron a szabadban csinálni.
  • Lehet télen a szobában csinálni.
  • Alkalmas aerobra, kardióra, HIIT-re.
  • Közösségi sport.
  • Kiváló közlekedési alternatíva.

És a legfontosabb, hogy lehet nagyon izületkímélő módon csinálni, kezdőknek kifejezetten ajánlott. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint édesapám teljesítménye, akivel közösen keresztül tekertünk Olaszországon úgy, hogy az egyik térde helyén protézis van. Nyeregbe srácok! :)

Szóval fehérje vásárlás, a receptekhez, meg a bringázáshoz. Keresgélés közben találtam rá a ShopBuilder-re, ami a diétás tudás kimeríthetetlen kincstára. Konkrétan csak onnan tökéletesen elegendő információt össze lehet szedni akármennyi zsír elvesztéséhez. Ezért én itt nem fogom részletezni, hogy hogyan diétáztam, minden megtanulható tőlük. Nem hiszem, hogy ahhoz a tudáshoz bármit hozzá tudnék tenni magas szénhidrát tartalmú diétákkal kapcsolatban. Komolyan, faltam a cikkeiket, elolvastam minden írásukat, van amit még ma is elolvasok újra és újra, mert olyan szinten motiválóak. És mielőtt elkezd itt nekem valaki hörögni, hogy persze csak el akarják adni a szarjaikat, az ízlelgesse magában azt, hogy konkrétan semmit nem kell megvenni a szarjaikból, ha betartod az alapelveket amiket írnak. Az más kérdés, hogy sok mindent megéri megvenni, rengeteg időt lehet velük spórolni. De ezt mindenki kitapasztalja magának, meg amúgy is ez a ketogén blog, nem az Edző válaszol, ami újabb nagy segítségem volt. Emberek, ha fogyni akartok a Sárga kapszulát KÖTELEZŐ elolvasni!!!4!!négy! :)

fitness-594143_640.jpg

Ahogy haladtam a cikkekben szépen lassan beleszerettem a súlyzózásba, és először otthon, aztán konditeremben "gyúrtam a vasat". Mellette ment tovább a bringa, meg futni kezdtem, meg eljártam brazil jiu-jitsu edzésekre. A jól beállított kajának és a meglehetősen sok sportnak köszönhetően, a heti 0,8 kg-os fogyást szépen tudtam tartani, úgy hogy a zsírmentes tömegem 120 és 98 kiló között gyakorlatilag 3,5 kg-mal lett kevesebb, ami az elolvasott cikkek alapján brutálisan jó, alig vesztettem izmot. Volt közben egy részleges bokaszalag szakadásom, amit jitsu-n szedtem össze, ez kivett nagyjából egy hónapra a fogyásból. Ez idő alatt továbbra is jártam terembe, diétásan kajáltam, csak magas kalóriával, kvázi tömegeltem. Nyilván, amellett, hogy egy hónapnyi magasabb kalória bevitelt nem lehet igazán tömegelésnek nevezni, elég sokat erősödtem, sokat javult a teljesítményem. Súlyra nem sokat gyarapodtam, talán összesen egy kilót az egy hónap alatt.

Aztán 2015. november - decemberben összeszedtem némi magánéleti kavarást, egy bordarepedést és egy izgi hobbi projektet, így teljesen kiestem az edzésből, meg a diétából is. Megint egy csomó szemetet ettem, bár közel sem annyit mint az előző életemben, és 98-ról január elejéig vissza híztam 102 kilóra. Karácsonykor már tudtam hogy ki akarom próbálni a ketogén diétát, akkor már nagyon készültem, rengeteget olvastam a témában, vásároltam a ketogén kajákat, gyűjtöttem a recepteket, hergeltem magam. És január második hetétől egy 5 napos rávezetést követően, gyakorlatilag ketózisban vagyok. És élvezem. És most meg fogom nektek írni az egész sztorit. Ezt már részletesen. Emberek, felkészülni, lesznek nagyon jó pillanatok és lesznek nagyon szarok, de egy nagyon izgalmas utazás következik! Aki végül úgy dönt, hogy kipróbálja magát, és rálép erre az útra, egy életre szóló élményt fog szerezni. :)

Szólj hozzá

intro diéta bringa gyúrás fehérje